Sunday, November 13, 2016

Is it legal for the Chareidi paper "HaPeles" to lie and slander others to promote its ideological agenda?

BHOL

בית המשפט יכריע: האם ל'הפלס' מותר לשקר בשביל 'השקפה'

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': תביעה שהגישה עמותת ידידות טורונטו נגד עיתון 'הפלס' מגיעה לשלב הסיום, לאחר שהעיתון סירב להצעת השופטת לפרסם התנצלות וטען כי מתקפות ארסיות הן טון מקובל לקהילה הרואה את עצמה מיעוט נרדף


פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': תביעת הדיבה שהגישה עמותת ידידות טורונטו נגד עיתון הפלס על הפרסומים נגדה הגיעה לשלב הסיום. הדיון האחרון בעניין התקיים לפני כשבוע ב-3.11.2016 בבית משפט השלום בהשתתפות הצוות המשפטי ונציג של כל צד. 

בדיון מחוץ לפרוטוקול, השופטת תמר בר-אשר צבן, דנה בתביעה על בסיס תצהירי ההוכחות שהוצגו עד כה. היא ציינה כי הפלס לא סיפק כל ראיה כדי לסתור את טענתה של ידידות טורונטו שהכתבה הכילה מספר אי דיוקים עובדתיים וכן כמה השמצות בלתי מבוססות בעליל. 

כתוצאה מכך, השופטת ציינה בפני הנתבעים (עיתון הפלס ובכירי צוות העריכה שלו) שלמרות שעיתון אינו נדרש בדרך כלל לחשוף את המקורות שלו, במקרה הנידון העיתון לא יוכל ליהנות מההגנה כי הטענות בכתבה הן נכונות. 

עורכי הדין של הפלס העלו את הטענה כי מקורותיהם חוששים להיחשף כיון שידידות טורונטו הינה ארגון חזק ורב עוצמה. בהמשך, ניסו לטעון כי ההתקפות הארסיות הינן הטון המקובל בקרב קהילה הרואה את עצמה כמיעוט נרדף. 

הצוות המשפטי של ידידות טורונטו השיב כי ידידות טורונטו הינו ארגון צדקה פילנתרופי, שנועד לסייע לאנשים במצוקה. הצוות אף הדגיש כי החוק אינו מחריג מיעוטים מציות לו, וכי טענות הפלס חסרות בסיס משפטי ומעודדות אלימות. 

[...]
השופטת הציעה לעיתון הפלס הזדמנות אחרונה לפרסם התנצלות מקיפה ובכך להגיע להסכם פשרה עם ידידות טורונטו. העיתון דחה את ההצעה וכתוצאה מכך, המשפט עובר לשלב הסופי והמכריע של חקירה נגדית, שתתקיים בדיון הבא בעוד כשלושה חודשים.

No comments :

Post a Comment

ANONYMOUS COMMENTS WILL NOT BE POSTED!
please use either your real name or a pseudonym.