Friday, September 16, 2016

Historic milestone: Beginning of reconcilliation of Litvaks and Gerrer Chassidim after 8 years

BHOL

המנצחים והמפסידים: מאחורי הקלעים של פסגת השלום ההיסטורית

לאחר כשמונה שנים של נתק בין מנהיג הציבור הליטאי למנהיג חסידות גור, הגיע הערב הגראי"ל שטיינמן לחתונת גור והביא לפיוס היסטורי. "בחדרי חרדים" משרטט את המהלכים מאחורי הקלעים שהביאו למפגש הפסגה, איך זה ישפיע על הזירה הפוליטית ומי המפסידים הגדולים מהמהלך

דרמה היסטורית והתרגשות הערב בירושלים. לאחר כמעט שמונה שנים של נתק בין מנהיגי היהדות החרדית, ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן הפתיע והגיע הערב (שלישי) לחתונת נכד כ"ק האדמו"ר מגור ובכך שם סוף לנתק הממושך שהיה בין גדולי הדור.

דבר הגעתו של ראש הישיבה לחתונת נכד האדמו"ר מגור נשמר בחשאיות רבה, ומלבד אי אלו שמועות שצפו בתקופה האחרונה - רק הערב, מעט לאחר השעה 19:20 – הידיעה על בואו של הגראי"ל החלה להתפשט כאש בשדה קוצים.

ואכן, סמוך לשעה 20:00 בערב, נכנס ראש הישיבה לאולם השמחה של חסידות גור, לקול שירת האלפים שהרעידו את האולם. מיד עם בואו - האדמו"ר מגור קם על רגליו כשהוא מכבד את ראש הישיבה לשבת בסמוך אליו. תוך כדי שירת האלפים האדירה, לחץ ראש הישיבה את ידו של שר הבריאות יעקב ליצמן.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי המהלך החל כבר אתמול כאשר בנו של הרבי מגור הגיע למעונו של הרב שטיינמן ברחוב חזון איש 5 בבני ברק והזמינו לחתונה. כאמור, דבר הגעתו של הרב שטיינמן לשמחה נשמר בחשאיות, ורק סמוך לכניסתו לאולם הדבר פורסם.

בגור נערכו להגעת הגראי"ל שטיינמן, מחסומים נפרסו ודרך מיוחדת נפתחה לרכב עד לתוך בית המדרש ממש, מרחק צעדים מהבמה. האדמו"ר מגור יצא לקראתו למדרגות של הבמה וסידר מקום לצידו.

ראש הישיבה שהה בשמחה כ-20 דקות, במהלכן אף נעמד, על 103 שנות חייו, ורקד יחד עם האדמו"ר, יד ביד. ל"בחדרי חרדים" נודע כי לאחר מכן הגיע ראש הישיבה אל בית חתנו הגאון רבי דב שפירא בעזרת תורה בירושלים, שם התפלל תפילת ערבית.[...]

No comments :

Post a Comment

ANONYMOUS COMMENTS WILL NOT BE POSTED!
please use either your real name or a pseudonym.