Wednesday, June 7, 2023

Tamar Epstein's Heter: R Shalom Kaminetsky's letter asking for the heter and Rav Nota Greenblatt's teshuva giving the heter

 update: added transcript of Rav Greenblatt's psak

I received the letters of R Shalom Kaminetsky and Rav Greenblatt with permission to publish them. They are not the sharpest copies but ocr doesn't work.  There apparently are a number of different versions. Will publish the variations as I receive them.

I just received a set of letters from a different source today with full unconditional permission to publish them -  so I will be publishing them without the disclaimer required from the first person. The first person also said he could not send the letters from Rav Greenblatt while the second person could.

 It is clear from these letters that R Shalom Kaminetsky was shopping for a heter of mekach ta'os as requested by Tamar Epstein. It is also clear that Rav Greenblatt accepted without question what he was told were the facts of the case and he agreed to give a heter of mekach ta'os. There were no conditions - despite what Rav Greenblatt wrote last week in the letter I published (It is the last letter in this posting).

This letter of R Shalom Kaminetsky also makes an anonymous claim that Aharon was not only mentally ill but had threatened a girl that he had been engaged to before Tamar. Anyone who knows Aharon will realize the claim is a lie. He is not violent nor has he been violent. In all the years this divorce has been in beis din and courts and the public media - there has never been a claim that he is violent. They should have added that he steals candy from babies and throws old ladies down the steps for entertainment. The level that the Kaminetsky's and Tamar's allies stooped is really sickening.

Letters  of Rav Shalom Kaminetsky claiming Aharon is incurablely severely mentally ill and asking for a heter of mekach ta'os




Letters of Rav Nota Greenblatt accepting as fact what Rav Shalom Kaminetsky said and giving a heter for Tamar to remarry without a Get


Transcript of Rav Greenblatt's letter above
  
כ"ו תמוז תשע"ג



לכבוד הרב הגאון מגדולי מרביצי תורה מוהר"ר שלום קמנצקי שליט"א



ע"ד העגונה מרת תמר אסתר שתחי' שיושבת כן כה' שנים אחר שהרופאים החליטו שאין תרופה למחלת רוח של בעלה ומיד התחילה לעזבו ולעבור לבית אמה והבעל מסרב לתת לה גט עד עתה וכבוד אבי כת"ר הגאון שליט"א רוצה לדעת חות דעתי אם אפשר להתירה לינשא בלא גט משום דבודאי לא היתה מרוצה להתקדש לו אילו ידעה מזה.

הננני מסכים מצטרף להצטרף לעוד רבנים בעלי הוראה שיתירה. הרי רוב בעלי הוראה שבדורות האחרונים, שנשאו את אחריות ההוראה על שכמם, נזקקו לסברא של מקח טעות בכגון זה, וכמו שכת' כת"ר מכמה ספרי שו"ת כי קידושין כמו בכל קנינים בעינן דעת מקנה. האחד מגאוני ההוראה והוא מרן הגרי"א הנקין זצ"ל לא נזקק לביטול קידושין בשום מקרה וז"ל בספרו (פירושי איבר"א ס"א אות מ"ז) שהכל נכנסין לספק ונו' אפילו היה מבורר המום והצד השני לא ידע ממנו, וכתב עוד (וכן בעוד מקומות) צא ובדוק בש"ס רמב"ם וטוש"ע ולא תמצא בשום מקום למעשה ביטול קדושין משום מומין אפילו להצטרף לספק אחר יעו"ש, והנה חוץ מזה שלא מצינו אין ראי' שאין הדין כן, נ"ל שיש טעם לזה והוא דבזמנם כמעט לא היתה מציאות שכזו דהיינו למצוא מום אחר הנשואין שלא היה נראה מקודם שיוכל לבטל את הקידושין (אשר לאין לו גבורת אנשים ... הרבה פעמים מתרפא אחר זמן ואופן שלא שייך להתרפאות לא שכיח' ושלא כבזמננו וענינינו מחלות רוח שהרופאים מרפאים לכמה ויודעים למיני מחלות שאין להן תרופה כזו של הבעל - הנידון. חרי לא שייך שתדור עם נחש שמצער לה הרבה ובודאי לא חיתה נישאת לכזה.
והנה בחיי הגר"מ זצ"ל אירע כאן בעירי שאחד נשא אשה ושנה שנתים אח"כ חלתה האשה במחלת לב אנושה והבעל ברח ממנה, שהרופאים אמרו שהמחלה הזו היתה לה כבר כמה שנים אעפ"י שהיתה נראית בריאה ולא תוכל לחיות רק בניתוח מסוכן מאד מאד. בעזה"ש אחר הניתוח הוטב לה וחיתה כמה שנים. ומרן זצ"ל אמר לי שיש לדון משום מקח טעות דאין אדם שיתחתן למסוכנת שכזו, (אבל היו לו עוד צירופי היתר) ומקרה זה כגון בדידן לא שייך שיקרה בימים הקדמונים.

ה' יהיה בעזרה, שלא תשב בדד ושיהיה לח נחת רוח מבתה שתחי'.

והנני בזה דו"ש וכ"ת

נטע צבי גרינבלט

 



Letter from Rav Nota Greenblatt claiming the heter was only  theoretical and conditional
See post with translation and discussion of this letter

2 comments :

  1. שלום חבר נפגעתי ושבור לב כשקרה בעיה גדולה מאוד ביני לבין בעלי לפני שבעה חודשים בנישואיי. כל כך נורא שהוא לקח את התיק לבית המשפט לגירושין. הוא אמר שהוא לעולם לא רוצה להישאר איתי שוב ושהוא כבר לא אוהב אותי. אז הוא ארז מהבית וגרם לי ולילדיי לעבור כאבים עזים. ניסיתי בכל האמצעים האפשריים להחזיר אותו, אחרי הרבה תחנונים, אך ללא הועיל. והוא אישר שקיבל החלטה ולא רצה לראות אותי שוב. אז ערב אחד, בדרכי חזרה מהעבודה, פגשתי את חברתי הוותיקה שחיפשה את בעלי. אז הסברתי לו הכל, אז הוא אמר לי שהדרך היחידה שבה אוכל להחזיר את בעלי היא לבקר אצל זורק כישוף, כי הוא באמת עשה את זה גם. אז אף פעם לא האמנתי בקסם, אבל לא הייתה לי ברירה אלא למלא אחר עצתו. לאחר מכן הוא נתן לי את כתובת האימייל של זורק הכישוף שהוא ביקר. DR apata. למחרת בבוקר שלחתי מייל לכתובת שהוא נתן לי, ומטיל הכישוף הבטיח לי שאחזיר את בעלי ליומיים הקרובים. איזו אמירה מדהימה!! אף פעם לא האמנתי, אז הוא דיבר איתי ואמר לי כל מה שאני צריך לעשות. ואז אני עושה אותם בלי עלייה, אז ביומיים הבאים, באופן מפתיע, בעלי שלא התקשר אליי ב-7 החודשים האחרונים התקשר אליי להודיע ​​לי שהוא חוזר. כל כך מדהים !! אז הוא חזר באותו היום, עם הרבה אהבה ושמחה, והתנצל על טעותו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדיי. ואז מאותו יום הקשר בינינו היה חזק יותר מבעבר, בעזרתו של זורק קסמים נהדר. אז, אני אמליץ לך אם יש לך בעיות כלשהן, צור קשר עם dr apata בדוא"ל: drapata4@gmail.com או צור איתו קשר ב-whatsapp ו-viber עם המספר הזה: (+66 81 302 8552).......

    ReplyDelete
  2. נפרדתי מבעלי לפני שלוש שנים. לא הייתה תקשורת בינינו. יעצו לי ממשפחות וחברים לשחרר ולשכוח מהנישואים ולהמשיך בחיי. לא רציתי להתחתן עם מישהו אחר כי עמוק בפנים אני עדיין אוהב את בעלי. סבלתי כל כך מכאבים ובלבול שקראתי המלצה באינטרנט על איך ד"ר אפטה איחד מחדש נישואים שבורים בעזרת כוחותיו הרוחניים. המשכתי לקרוא כל כך הרבה המלצות על איך הוא עזר לשים קץ לגירושים ולשקם את אהוביהם לשעבר של אנשים ואמונתי התחדשה. אני יוצר קשר עם ד"ר אפטה מיד כעבור כמה דקות הוא ענה לי ונתן לי הנחיות מה לעשות, לאחר שעמדתי בדרישה הנדרשת יומיים לאחר הטקס, הכישוף שינה את חיי סביב בעלי כי מינון לא מדבר אלי. יומיים הוא התקשר אלי באמצע הלילה בוכה והתנצל שזו עבודת השדים, אז אני עדיין נדהם מהנס הזה אז אני סולח לו. עכשיו הנישואים שלי מאוזנים. טקס ד"ר אפטה עבד מצוין והנישואים שלי חזקים יותר מבעבר, ושום דבר לא יכול להפריד בינינו שוב. ביקרתי בכל כך הרבה אתרים שחיפשתי עזרה, זה היה חסר סיכוי עד שהתחברתי לד"ר אפטה, הגבר האמיתי שעזר לי לשחזר את הנישואים השבורים שלי אם יש לך בעיה דומה בנישואיך, אתה רוצה שבעלך או אשתך יאהבו אותך שוב. , יש לך מישהו שאתה אוהב ואתה רוצה שהוא יאהב אותך בתמורה, יש לך אתגר בחייך, תבנית הלחש של ד"ר אפטה היא הפתרון והתשובה לבעיה שלך, וואטסאפ / ויבר עם מספר הטלפון שלו: (+22958359273), צור איתו קשר עוד היום על ידי שליחת דוא"ל אל drapata4@gmail.com. אל תיתן לאף אחד לקחת את בן/בת הזוג שלך ממך.

    ReplyDelete

ANONYMOUS COMMENTS WILL NOT BE POSTED!
please use either your real name or a pseudonym.